Ep. 48: DENUNȚ PENAL PUBLIC împotriva numitului făptuitor corupt BOLOJAN ILIE-GAVRIL
Către PARCHETUL DE PE LÂNGĂ ÎNALTA CURTE DE CASAȚIE ȘI JUSTIȚIE
Onorat Procuror General – ALEX FLORIN FLORENȚA
Subsemnatul Foncea Gheorghe Dacian, cu domiciliul în Județul (……), localitatea (……), Nr.(…), posesor al CI seria (…..) nr.(………), eliberat de SPCLEP (……) la data de (……) și CNP (……), în calitate de fost Manager al Spitalului Clinic Municipal ”Dr. Gavril Curteanu” Oradea, având cunoștință din activitatea mea publică la nivelul Municipiului Oradea despre faptele penale pe care vi le comunic prin prezenta, lucrând aproape 15 ani (2005-2019) cu numitul făptuitor corupt BOLOJAN ILIE-GAVRIL, nefiind vorba de informații clasificate în niciun fel, completând cu anumite detalii nesecrete ulterior aflate în anii 2023-2024,
existând astfel probe evidente, demonstrate de 4 (da, patru) procurori ai DIRECȚIEI NAȚIONALE ANTICORUPȚIE că numitul BOLOJAN ILIE-GAVRIL a săvârșit fapte penale grave fraudând fonduri europene nerambursabile de peste 7 milioane de euro din calitatea instituțională de Primar al Municipiului Oradea,
Transmit prezentul
DENUNȚ PENAL PUBLIC
împotriva numitului făptuitor corupt BOLOJAN ILIE-GAVRIL, care în prezent îndeplinește funcția de Președinte Interimar al României – iar potrivit acestei calități privind înalta demnitate în Statul Român cercetarea penală a acestui făptuitor intră în competența procurorilor unității Dvs. de Parchet, chiar dacă faptele fiind săvârșite de numitul reclamat penal în formă continuă ca fost Primar al Municipiului Oradea, în anii 2017-2018-2019-2020,
precum și împotriva complicilor acestuia în săvârșirea faptelor penale.
Solicit tragerea la răspundere penală a numitului BOLOJAN ILIE-GAVRIL și a complicilor acestuia, pentru că suma de 35.944.654,74 lei din bani europeni a fost obținută prin fraudă de numitul BOLOJAN ILIE-GAVRIL pentru proiectul ”Creșterea performanței energetice a Spitalul Clinic Municipal ”Dr. Gavril Curteanu” Oradea – cod SMIS 115156”, deoarece numitul făptuitor reclamat penal a premeditat, a completat, a semnat, a susținut și a înaintat o DECLARAȚIE DE ELIGIBILITATE falsă pentru aplicarea acestui proiect, iar apoi a semnat o CERERE DE FINANȚARE prin care a solicitat prin fals această sumă din banii europeni nerabursabili!
Complicii numitului BOLOJAN ILIE-GAVRIL au fiecare o culpă directă (pe care o voi prezenta/dezvolta la audierea mea în dosar) în baza atribuțiilor, competențelor și responsabilităților funcției publice (a fiecăruia din acești complici/făptuitori) folosită pentru săvârșirea de fapte penale/de corupție.
Încadrarea juridică a faptelor penale ca fiind prezumat săvârșite de numiții făptuitori precizați mai sus, respectiv de către numitul BOLOJAN ILIE-GAVRIL și de complicii acestuia, rămâne, în baza legii penale și a procedurii penale, exclusiv la dispoziția Onoratului Procuror care va dispune începerea urmăririi penale și va aplica LEGEA PENALĂ!
Explicitez faptele săvârșite de numitul BOLOJAN ILIE-GAVRIL în atragerea ilegală a fondurilor europene:
Numitul BOLOJAN ILIE-GAVRIL a ”țepuit” ADR NORD-VEST, a înșelat prin precizările mincinoase asumate de acesta în DECLARAȚIA DE ELIGIBILITATE și CEREREA DE FINANȚARE prin care a solicitat prin fraudă cele peste 7 MILIOANE de EURO pentru următoarele motive:
Banii europeni nici măcar nu se puteau cere, nici vorbă a se primi, deoarece SPITALUL MUNICIPAL ORADEA nu era eligibil în proiectul European, fiindcă într-o suprafață de cca 900 mp funcționa o entitate privată: FRESENIUS NEPHROCARE ROMANIA,
Societate comercială are împreună cu FUNDAȚIA MAN foloseau cu mult peste 10% din suprafața SPITALULUI MUNICIPAL ORADEA, condiție care nu permitea calificarea/eligibilitatea acestui Spital la accesarea fondurilor europene din acest proiect!
Dar numitul BOLOJAN ILIE-GAVRIL și-a ”fabricat” hârtiile în așa fel încât FRESENIUS NEPHROCARE ROMANIA să nu mai fie în momentul 23 Iunie 2017 în SPITALUL MUNICIPAL ORADEA,
Deși în realitate FRESENIUS NEPHROCARE ROMANIA a ocupat și a folosit efectiv spațiile SPITALULUI MUNICIPAL ORADEA, utilizând cca 900 mp din suprafața SPITALULUI MUNICIPAL ORADEA până la data de 15 aprilie 2019, nicidecum să fi eliberat spațiile la data de 23 Iunie 2017 după cum suținea numitul BOLOJAN ILIE-GAVRIL sub semnătura digitală în CEREREA DE FINANȚARE și DECLARAȚIA DE ELIGIBILITATE înaintate către ADR NORD-VEST prin fals și înșelăciune…etc…
Condițiile de mai jos urmau a fi justificate mincinos de numitul BOLOJAN ILIE-GAVRIL, potrivit conținutului Declarației de eligibilitate din proiectul european:
- Ocupanții ( spațiilor din Spitalul Municipal Oradea – persoanele juridice FRESENIUS NEPHROCARE ROMANIA și FUNDATIA MAN) trebuie să fi fost selectați printr-o procedură transparentă și nediscriminatorie, conform legislației în vigoare;
- Suprafața utilă aferentă acestor spații/unități de clădire nu depășește 10% din suprafața utilă a clădirii;
- În cazul în care într-o clădire sunt mai multe spații/unități de clădire închiriate/date în folosință gratuită/concesionate, în condițiile enunțate mai sus, se va întocmi un tabel centralizator al acestor ocupanți la nivel de clădire, în care se vor menționa informațiile de mai sus, inclusiv suprafața totală a clădirii (mp) și suprafața utilă a acestor spații/unități de clădire (mp și %). Suprafața utilă cumulate a aferentă acestor spații/unități de clădire nu depășește 10% din SUPRAFAȚA TOTALĂ UTILĂ a clădirii
Dar, ce face numitul BOLOJAN ILIE-GAVRIL în loc să constate că SPITALUL MUNICIPAL ORADEA avea peste 10% din suprafață dată spre folosința unor entități private, deci Spitalul nu avea cum să fie eligibil în proiect?!
Scoate cu complicitatea Consiliului Local al MUNICIPIULUI ORADEA acel HCL Nr. 470 din 25 Mai 2017, care prevede următoarele elemente care-i permiteau numitului BOLOJAN ILIE-GAVRIL să vicieze realitatea și a nu exista scriptic ocupantul FRESENIUS NEPHROCARE ROMANIA pentru aproape 900 mp din suprafața SPITALULUI MUNICIPAL ORADEA:
Art. 1 Încetarea de comun acord a contractului de comodat nr. 102938/ 08.06.2006 încheiat între Municipiul Oradea și societatea Fresenius Nephrocare Romania SRL, predarea urmând a se face pe baza unui proces-verbal semnat de părți.
De ce a scos făptuitorul BOLOJAN ILIE-GAVRIL afară ”pe hârtie” această entitate privată FRESENIUS NEPHROCARE ROMANIA din Spitalul Municipal Oradea?
Deoarece, ca urmare a emiterii acestei HCL 470/2017, suprafața de cca 900 mp nu mai apărea ca fiind folosită de FRESENIUS NEPHROCARE și nu mai intra în calculul procentual de 10% din suprafața utilă a spitalului, pe care nu trebuia să-l depășească entitățile private străine de Spitalul public, pentru a fi eligibil proiectul.
Numitul BOLOJAN ILIE-GAVRIL s-a folosit de această HCL Nr. 470/25.05.2017 pentru a păcăli ADR NORD-VEST, cum că FRESENIUS NEPHROCARE nu mai avea contract de spațiu în Spitalul public și astfel SPITALUL MUNICIPAL ORADEA nu mai ”găzduia” FRESENIUS NEPHROCARE ROMANIA, ceea ce este fals!
În realitate, în fapt, FRESENIUS NEPHROCARE ROMANIA nu a plecat nicio zi din Spitalul Clinic Municipal ”Dr. Gavril Curteanu” Oradea, nu și-a părăsit nicio secundă spațiul despre care HCL Nr. 470/25.05.2017 spune că se eliberează, FRESENIUS NEPHROCARE părăsind Spitalul Clinic Municipal ”Dr. Gavril Curteanu” Oradea abia după 2 ani, la data de 15 Aprilie 2019!
Așadar, numitul făptuitor BOLOJAN ILIE-GAVRIL s-a folosit de minciuni ca să scoată ”pe hârtie” entitățile private din SPITALUL MUNICIPAL ORADEA, cu scopul ca o anumită firmă să facă lucrări (direct și/sau prin subcontractanți) de peste 7 milioane de euro din bani europeni, deși SPITALUL MUNICIPAL ORADEA nu avea nevoie de aceste lucrări de anvergură.
Devine astfel extrem de evident și concludent că HCL Nr. 470 din 25 Mai 2017 a fost doar o minciună fabricată exclusiv cu scopul servit numitului BOLOJAN ILIE-GAVRIL, prin care acesta și-a bazat ”țeapa” de 7 milioane de euro pe care a dat-o la ADR NORD-VEST, Instituție care a acceptat Declarația de eligibilitate mincinoasă a numitului reclamat penal!
Spitalul Municipal nu fusese informat de Consiliul Local al Municipiului Oradea că s-a emis Hotărârea nr. 470 din 25 mai 2017 pentru încetarea de comun acord a Contractului de comodat nr. 102938/08.06.2006 încheiat între Municipiul Oradea și FRESENIUS NEPHROCARE ROMANIA SRL, deși HCL Nr. 470/2017 trebuia obligatoriu comunicată SPITALULUI MUNICIPAL care era Administratorul clădirilor!
Spitalul Municipal nu a avut deloc cunoștință că predarea spațiilor a și avut loc între FRESENIUS NEPHROCARE ROMANIA SRL și MUNICIPIUL ORADEA pe baza unui proces verbal semnat de părți (acord de încetare a contractului) din 23.06.2017, deși Spitalul Municipal primise de la MUNICIPIUL ORADEA în administrare corpurile A și B de clădire, deci SPITALUL MUNICIPAL trebuia să semneze preluarea spațiilor de la FRESENIUS NEPHROCARE ROMANIA SRL;
Din lucrările procurorilor DNA aflăm că:
- La data de 26.06. 2017 făptuitorul BOLOJAN ILIE-GAVRIL a semnat cu semnătură digitală proprie declarația de eligibilitate și cererea de finanțare a proiectului;
- la data de 27.06.2017 a fost depusă cererea și declarația semnate digital de către făptuitorul BOLOJAN ILIE-GAVRIL;
Așadar făptuitorul BOLOJAN ILIE-GAVRIL nu putea semna Declarație de eligibilitate și Cerere de finanțare la data de 26 Iunie 2017 și să le depună la data de 27 Iunie 2017, fără ca administratorul clădirilor – SPITALUL MUNICIPAL ORADEA prin Manager și DIRECTORUL FINANCIAR-CONTABIL să solicite:
- nevoia acestor investiții;
- oportunitatea atragerii celor 7 milioane de euro;
- analizarea eligibilității SPITALULUI MUNICIPAL ORADEA;
Ca DIRECTOR FINANCIAR-CONTABIL nu am avut cunoștință de acțiunile făptuitorului BOLOJAN ILIE-GAVRIL, deși administrarea Corpurilor A+B (corpurile care fac obiectul atragerii ilegale a celor 7 mil de euro) erau date de CONSILIUL LOCAL al MUNICIPIULUI ORADEA în administrarea SPITALULUI MUNICIPAL ORADEA, nu a Primăriei – DIRECȚIA ECONOMICĂ din PRIMĂRIA MUNICIPIULUI ORADEA le-a scos din contabilitatea proprie și le-a predat SPITALULUI MUNICIPAL ORADEA încă din anul 2012 prin HCL Nr. 797 din 18 decembrie 2012!
Mai mult chiar, nici FRESENIUS NEPHROCARE ROMANIA și nici celălalt ocupant al spațiilor în discuție din Spitalul Municipal Oradea, FUNDAȚIA MAN, nu au intrat în Spitalul Clinic Municipal ”Dr. Gavril Curteanu” Oradea printr-o procedură transparentă și nediscriminatorie, așa cum declara numitul făptuitor BOLOJAN ILIE-GAVRIL în DECLARAȚIA DE ELIGIBILITATE dată în fals în acest proiect European,
Ci dimpotrivă, atât FRESENIUS NEPHROCARE ROMANIA cât și FUNDAȚIA MAN au intrat ilegal în spațiile SPITALULUI CLINIC MUNICIPAL ORADEA, prin Hotărâri de Consiliu Local, nicidecum prin proceduri transparente și legale de licitație publică!
FUNDAȚIA MAN a fost o entitate ”căpușă” pentru Spitalul Municipal Oradea, căreia i-a fost plătită ilegal suma de 1 Milion de EURO de către reprezentanții Spitalului Clinic Municipal ”Dr. Gavril Curteanu” Oradea, până când, subsemnatul în calitate de Manager al acestui spital nu am mai achitat niciun leu la FUNDAȚIA MAN și am început procedura juridică de a-i da afară!
Și FUNDAȚIA MAN a intrat și a ocupat spațiile Spitalului Clinic Municipal ”Dr. Gavril Curteanu” Oradea fără nicio procedură legală și transparentă, evident fără licitație publică!
Care firmă/ONG/fundație din România nu ar fi dorit să desfășoare activitate similar cu FUNDAȚIA MAN la Parterul Spitalului Clinic Municipal ”Dr. Gavril Curteanu” Oradea, obținând prin Hotărâre de Consiliu Local direct dreptul de a intra în Spitalul MUNICIPAL?
Nu a fost nici cu strigare, nici transparentă deloc această intrare a FUNDAȚIEI MAN în Spitalul Public, doar s-a făptuit și gata!
Exact prin același mod pervers aplicat de numitul BOLOJAN ILIE-GAVRIL și în cazul încetării de comun acord a contractului de comodat încheiat cu FRESENIUS NEPHROCARE, acesta a introdus în cel mai ilegal și netransparent mod și FUNDAȚIA MAN în Spitalul Clinic Municipal ”Dr. Gavril Curteanu” Oradea, prin Hotărâri de Consiliu Local – Instituție de care numitul BOLOJAN ILIE-GAVRIL s-a folosit și prin care și-a acoperit abuzurile, falsurile și ilegalitățile, cel puțin în aceste cazuri explicitate prin prezenta!
Nici măcar la data de 31 iulie 2018, fiind deja MANAGER al SPITALULUI MUNICIPAL ORADEA, nu îmi comunicase nimeni, în niciun fel și nu aveam habar că făptuitorul BOLOJAN ILIE-GAVRIL a depus Declarația de eligibilitate și Cererea de finanțare semnate digital de către acesta la 26/27 Iunie 2017, pentru suma de 7 mil euro!
În data de 31 iulie 2018 când a apărut articolul de presă în care am declarat că voi da afară FRESENIUS și FUNDAȚIA MAN din Spitalul Municipal Oradea, am fost sunat de un complice al numitului făptuitor BOLOJAN ILIE-GAVRIL și acesta mi-a spus imperativ să nu mai ies în spațiul public cu astfel de declarații; nici de această dată nu am înțeles ce se întâmplă, cerându-i explicații suplimentare pe care evident că nu le-am primit!
Am început să caut în arhiva Spitalului Municipal vreo cerere a managerilor anteriori, vreo fundamentare tehnică/financiară care să fi stat la baza solicitării fondurilor europene de către numitul făptuitor BOLOJAN ILIE-GAVRIL, dar nu a existat niciun document în arhivă (nici la Secretariat, unde era o arhivă operativă, funcțională)!
Nu am știut niciun moment că făptuitorul BOLOJAN ILIE-GAVRIL ceruse deja banii în proiectul ” Creșterea performanței energetice a Spitalului Clinic Municipal ” Dr. Gavril Curteanu” Oradea, deși SPITALUL MUNICIPAL ORADEA nu era eligibil; am aflat despre aceste cereri digitale ale făptuitorului abia din ORDONANȚELE PROCURORILOR DNA în anul 2023.
Cu privire la atragerea ilegală de către PRIMARUL MUNICIPIULUI ORADEA – făptuitorul BOLOJAN ILIE-GAVRIL a sumei de peste 7 milioane de euro din bani europeni, este evident că SPITALUL MUNICIPAL ORADEA nu era eligibil a cere aceste sume, deoarece FRESENIUS NEPHROCARE ROMANIA SRL nu a plecat din spațiul ocupat în Spitalul Municipal Oradea la data de 23 Iunie 2017, ci FRESENIUS NEPHROCARE ROMANIA SRL a predat efectiv spațiul și a plecat la data de 15 Aprilie 2019, adică aproape după 2 ani, ceea ce face ca DECLARAȚIA DE ELIGIBILITATE și CEREREA DE FINANȚARE semnate digital de făptuitorul BOLOJAN ILIE-GAVRIL să fie false!
Adică, numitul BOLOJAN ILIE-GAVRIL – făptuitor în acest dosar penal – a cerut și a obținut prin fraudă suma de peste 7.000.000 de euro din bani europeni!
Se impune astfel, având la prezentul dosar dovezi fără tăgadă, cercetarea penală a numiților reclamați penal în acest dosar, fiecare urmând a răspunde în baza legii penale după faptele pe care le-a săvârșit.
Ca urmare, cu considerație solicit Onoratului Procuror ca să ceară de la ADR NORD-VEST acel proces-verbal semnat la Spitalul Municipal cu reprezentanții ADR NORD-VEST cu ocazia vizitei de la sfârșitul anului 2017 de control a veridicității declarației de eligibilitate a numitului BOLOJAN ILIE-GAVRIL, dovadă care va demonstra săvârșirea faptelor penale de către numiții reclamați penal, care au ascuns prezența FRESENIUS NEPHROCARE în Spitalul Municipal ORADEA prin demontarea siglei de la intrarea în această entitate privată!
De asemenea aduc în atenția Instanței că nici FRESENIUS NEPHROCARE ROMANIA SRL și nici FUNDAȚIA MAN nu au fost selectați printr-o procedură transparentă și nediscriminatorie conform legislației în vigoare, ci alocarea spațiilor din spitalul public și funcționarea în SPITALUL MUNICIPAL ORADEA a acestor entități (SRL și fundație) s-a realizat și menținut total nelegal și netransparent în raport cu legislația în vigoarea, aspecte pe care Onorații Procurori ai DNA le-au cercetat și stabilit deja în cazul FUNDAȚIEI MAN.
Așadar, SPITALUL MUNICIPAL ORADEA nu era eligibil a primi suma de 7 milioane de euro din bani europeni,
Motiv pentru care Managementul SPITALULUI CLINIC MUNICIPAL ORADEA nici nu a solicitat acești bani europeni necuveniți, nefiind nicidecum necesară această grandioasă și inutilă investiție,
Dar numitul BOLOJAN ILIE-GAVRIL cel mai probabil din dorința/motivația de a da de lucru pe 7 milioane de euro unei anumite firme,
A fraudat fonduri europene de 7 milioane de euro!
Consilierii locali care au votat HCL Nr.470 din 25 mai 2017 sau sunt proști sau sunt complici cu bună știință cu numitul BOLOJAN ILIE-GAVRIL sau poate, în cel mai fericit caz pentru ei, doar neglijenți, deci tot un fel de prostie…instigată, dar penală,
Dar oricum ar fi, consilierii locali care au votat HCL Nr.470/2017 tot trebuie să răspundă penal pentru votarea Hotărârii care a fost măsluită de fostul PRIMAR BOLOJAN ILIE –GAVRIL pentru a se ”acoperi” acesta în vederea formulării declarației de eligibilitate și cererii false pe care le-a depus la ADR NORD-VEST!
Având în vedere că numitul BOLOJAN ILIE-GAVRIL (fost Primar al Municipiului ORADEA, fost Președinte al Consiliului Județean BIHOR, fost PREȘEDINTE al SENATULUI din PARLAMENTUL ROMÂNIEI, actual PREȘEDINTE INTERIMAR al ROMÂNIEI) a săvârșit fapte penale grave de corupție și prin fraudă a luat fonduri europene nerambursabile în sume de milioane de euro,
Dar până acum i se acoperă faptele penale numitului BOLOJAN ILIE-GAVRIL, deși, ca excepție chiar un Judecător de cameră preliminară a Tribunalului Bihor – Secția penală a constatat că dosarul DNA nu a fost finalizat nici corect și nici complet de către Procuror/organul de cercetare penală!
Gravitatea faptelor penale săvârșite de numitul BOLOJAN ILIE-GAVRIL impun reținerea/arestarea numitului BOLOJAN ILIE-GAVRIL!
În DOSARUL PENAL NR. 217/P/2022 închis de Direcția Națională Anticorupție, coroborat cu DOSARUL PENAL NR. 42/P/2021 închis de aceeași instituție a Statului Român – Direcția Națională Anticorupție, se cumulează probele fără tăgadă ca numitul BOLOJAN ILIE-GAVRIL să fie reținut, deoarece a fraudat cu acte FALSE peste 7 milioane de euro din banii europeni, a luat sumele nerambursabile pe documente măsluite, prin fapte de corupție!
DE CE NU ESTE ARESTAT NUMITUL BOLOJAN ILIE-GAVRIL? CE INTERESE ASCUNSE SUNT ÎN JURUL ACESTUI FĂPTUITOR?!DE CE ESTE FAVORIZAT NUMITUL BOLOJAN ILIE-GAVRIL ÎN FAȚA LEGII PENALE?!
Depun prezentul DENUNȚ și solicit a se lua măsurile legale care se impun, anume reținerea/arestarea numitului BOLOJAN ILIE-GAVRIL, măsuri bazate pe probe fără tăgadă concluzionate chiar de PROCURORI ai DIRECȚIEI NAȚIONALE ANTICORUPȚIE, făptuitorul săvârșind fapte penale grave în formă continuată (probabil și acum decontându-se banii europeni luați prin fraudă de numitul BOLOJAN ILIE-GAVRIL)!
Dar, de unde vine certitudinea reținerii și arestării preventive a numitului BOLOJAN ILIE-GAVRIL!? Mai întâi din probele de mai jos, și apoi din aplicarea prevederilor Cp și Cpp privind reținerea acestui făptuitor pe baza pedepselor aferente faptelor penale săvârșite de acesta, cu atât mai grav fiindcă e vorba de fraudarea banilor europeni, deci cu spor de pedeapsă; detaliez probele fără echivoc pe care le aduc în fața Dvs. (probe adunate din alte dosare penale lucrate de procurorii DNA, care mi-au comunicat rezultatele cercetate și dovedite ale cercetărilor penale):
- Procuror din cadrul SERVICIULUI TERITORIAL ORADEA a DIRECȚIEI NAȚIONALE ANTICORUPȚIE a făcut cercetările penale elaborate, bazate pe dovezi fără tăgadă și a concluzionat prin ORDONANȚA de clasare din data de 08/04/2024 din DOSAR NR. 42/P/2021, aspecte confirmate și suținute întocmai ulterior și de alt PROCUROR al DNA ORADEA – prin ORDONANȚA din data de 27/05/2024 din DOSAR NR. 5/II-2/2024: spun că Legea 215/2002, în vigoare în 2010, prevede la art. 119 și 120 faptul că închirierea bunurilor care aparțin domeniului public se face prin licitație publică; la art. 120 alin (3): Vânzarea, concesionarea și închirierea se fac prin licitație publică, organizată în condițiile legii.
Pe cale de consecință, încheierea CONVENȚIEI NR. 49473/09.06.2010 (dintre PRIMARUL de atunci al MUNICIPIULUI ORADEA – BOLOJAN ILIE-GAVRIL cu FUNDAȚIA MAN – care ocupase ILEGAL spații din fostul Spital Clinic Municipal ”Dr. Gavril Curteanu” Oradea ), trebuia conform legii, precedată de o procedură de licitație publică, deoarece convenția, prin raportare la obiectul și obligațiile părților, mai sus indicate, reprezintă un contract de închiriere a unui bun proprietate publică.
Mai exact, ce au stabilit fără echivoc Procurorii DNA ORADEA prin această argumentație penală, cu privire la intrarea nelegală a FUNDAȚIEI MAN în spațiul SPITALULUI CLINIC MUNCIPAL ”Dr. Gavril Curteanu” ORADEA?
Anume că FUNDAȚIA MAN a beneficiat ilegal și abuziv de încheierea CONVENȚIEI NR. 49473/09.06.2010 cu MUNICIPIUL ORADEA, semnată de reprezentat BOLOJAN ILIE-GAVRIL în calitate de PRIMAR și astfel FUNDAȚIA MAN a fost ocupant ilegal pentru 10 ani al unui spațiu în suprafață de 654,26 mp (suplimentată ulterior) în Spitalul Clinic Municipal ”Dr. Gavril Curteanu” Oradea,
Deoarece FUNDAȚIA MAN NU A FOST SELECTATĂ PRINTR-O PROCEDURĂ TRANSPARENTĂ ȘI NEDISCRIMINATORIE, CONFORM LEGISLAȚIEI ÎN VIGOARE!
- Procuror din cadrul DIRECȚIEI NAȚIONALE ANTICORUPȚIE – SECȚIA DE COMBATERE A CORUPȚIEI a făcut cercetările penale elaborate, bazate pe dovezi fără tăgadă și a concluzionat prin ORDONANȚA din data de 08/03/2023 din DOSAR NR. 217/P/2022, aspecte confirmate și susținute întocmai ulterior și de un alt PROCUROR al SECȚIEI DE COMBATERE A CORUPȚIEI din cadrul DIRECȚIEI NAȚIONALE ANTICORUPȚIE – prin ORDONANȚA din data de 29/03/2023 din DOSAR NR. 31/II-2/2023 cu privire la eligibilitatea și cererea sumei nerambursabile de 35.944.654,74 lei de la ADR NORD-VEST de către numitul BOLOJAN ILIE-GAVRIL în numele Unității Administrativ Teritoriale MUNICIPIUL ORADEA în cadrul Proiectului/obiectivului de investiții ”Creșterea performanței energetice a Spitalului Clinic Municipal ”Dr. Gavril Curteanu” ORADEA – cod SMIS 115156 ; aceștia subliniează că la data de 27.06.2017, a fost depusă cererea de finanțare aferentă proiectului (prin semnătură digitală a primarului Bolojan Ilie-Gavril) împreună cu Declarația de eligibilitate (prin semnătură digitală din 26.06.2017 a primarului Bolojan Ilie-Gavril) în care la punctul G, lit. l) s-ar fi menționat că în cazul în care în clădire există spații/unități de clădire închiriate/date în folosință gratuită/concesionate unor persoane juridice, ocupanții (persoanele juridice) au fost selectați printr-o procedură transparentă și nediscriminatorie, conform legislației în vigoare și suprafața utilă aferentă acestor spații/unități de clădire nu depășește 10% din suprafața utilă totală a clădirii…
Prin simpla coroborare a concluziilor precizate mai sus, demonstrate de procurorii DNA, se scrie astfel rechizitoriul de reținere și arestare preventivă a numitului BOLOJAN ILIE-GAVRIL, care prin fapte de corupție, cere și obține ilegal peste 7 milioane de euro bani europeni, prin DECLARAȚIA DE ELIGIBILITATE FALSĂ semnată electronic de acesta la data de 26.06.2017 și prin CEREREA DE FINANȚARE FALSĂ semnată electronic de acesta la data de 27.06.2017 – așadar fiind explicitată astfel și premeditarea și forma continuată a infracțiunilor,
Deoarece FRESENIUS NEPHROCARE ROMÂNIA – un ocupant ilegal și abuziv a unei suprafețe imense din Spitalul Clinic Municipal ”Dr. Gavril Curteanu” ORADEA (clădire – etaj 2 și teren) nu are la baza semnării CONVENȚIILOR încheiate cu MUNICIPIUL ORADEA pentru închiriere/concesionare de teren și spații spitalicești din Spitalul Clinic Municipal ”Dr. Gavril Curteanu” Oradea nicio procedură de licitație publică,
Iar FUNDAȚIA MAN ca ocupant al suprafeței inițiale de 654,26 mp (care a ajuns să ocupe la momentul 26/27.06.2017 cca 1.000 mp) din Spitalul Clinic Municipal ”Dr. Gavril Curteanu” Oradea, nu a fost selectată printr-o procedură transparentă și nediscriminatorie, conform legislației în vigoare, dar a încasat nelegal 1 milion de euro de la SPITALUL MUNICIPAL din vânzarea de servicii medicale/investigații către Spitalul Public!
Pe cale de consecință, numitul BOLOJAN ILIE-GAVRIL, deși știa de modul ilegal și abuziv prin care au intrat și au fost menținuți cei doi ocupanți de spații din SPITALUL MUNICIPAL ORADEA, cu suplimentare semnificativă ulterioară de spații acordate prin CONVENȚII la fel de nelegală pentru fiecare dintre cei doi ocupanți ai spațiilor din Spitalul Clinic Municipal ”Dr. Gavril Curteanu” Oradea (FUNDAȚIA MAN și FRESENIUS),
Premeditând falsul care a stat la baza DECLARAȚIEI DE ELIGIBILITATE și CERERII DE FINANȚARE, cu atât mai mult cu cât suprafața utilă aferentă acestor spații/unități de clădire ale SPITALULUI MUNICIPAL ORADEA date spre închiriere/concesiune la FUNDAȚIA MAN și FRESENIUS depășea 10% din suprafața utilă totală a clădirii,
Acesta face un scenariu mincinos potrivit căruia SC FRESENIUS NEPHROCARE ROMÂNIA SRL ar fi plecat din spațiile ocupate înaintea emiterii acestor documente semnate digital de PRIMARUL BOLOJAN ILIE -GAVRIL ,
Deși sunt sute de martori și zeci de documente oficiale/instituționale care să ateste că FRESENIUS NEPHROCARE ROMANIA a plecat din aceste spații ale Spitalului Clinic Municipal ”Dr. Gavril Curteanu” Oradea abia la data de 15 aprilie 2019,
Cu aproape doi ani de zile după ce numitul BOLOJAN ILIE-GAVRIL dădea în fals și prin înșelăciune DECLARAȚIA DE ELIGIBILITATE – 26.06.2017 și CEREREA DE FINANȚARE – 27.06.2017, săvârșind astfel fapte grave de corupție e bani europeni!!!
Evident că numitul BOLOJAN ILIE-GAVRIL are complici care au săvârșit fapte penale grave, ”acoperind” falsurile și concurând cu toții la obținerea ilegală a peste 7 milioane de euro din bani europeni.
DOSARELE PENALE ale Direcției Naționale Anticorupție demonstrează fără tăgadă faptele penale săvârșite de numitul BOLOJAN ILIE-GAVRIL, precum și de complicii acestuia:
- FĂPTUITORUL a semnat cu semnătură digitală și DECLARAȚIA DE ELIGIBILITATE și CEREREA DE FINANȚARE, apoi și Contractul de finanțare, prin FALS INTELECTUAL, pentru a obține de la ADR NORD-VEST suma de peste 7 milioane de euro ca fonduri europene nerambursabile pe POR 2014-2030, în cadrul proiectului/obiectivului de investiții (care nici acesta nu se impunea măcar a se realiza) – ”Creșterea performanței energetice a Spitalului Clinic Municipal ”Dr. Gavril Curteanu” Oradea – cod SMIS 115156!
- Numitul BOLOJAN ILIE-GAVRIL, prin fapte de corupție a declarat eligibilitatea UAT MUNICIPIUL ORADEA în cadrul proiectului pe bani europeni, a cerut și a contractat suma de peste 7 MILIOANE de EURO fonduri europene nerambursabile, fiind sprijinit de complicii acestuia, cu toate că UAT MUNICIPIUL ORADEA – Spitalul Clinic Municipal ”Dr. Gavril Curteanu” Oradea nu se califica pentru ca proiectul să fie eligibil, deoarece FUNDAȚIA MAN și FRESENIUS NEPHROCARE ROMÂNIA erau două entități private care au beneficiat ilegal de acces în spațiile Spitalului Municipal ORADEA, doi ocupanți de spațiu din Spitalul Public care nu au fost selectați printr-o procedură transparentă și nediscriminatorie, conform legislației în vigoare și suprafața utilă aferentă acestor spații/unități de clădire depășea cu mult 10% din suprafața utilă totală a clădirii…”!
- Ca urmare, este atât de simplu și de demonstrat și de înțeles că numitul BOLOJAN ILIE-GAVRIL bazându-se pe puterea REGIMULUI CORUPT/INFRACȚIONAL BOLOJAN din ORADEA/BIHOR, folosindu-și astfel influența funcției publice de PRIMAR al MUNICIPIULUI ORADEA, a declarat mincinos pe semnătură proprie că UAT MUNICIPIUL ORADEA este eligibilă pentru a lua peste 7 milioane de euro bani europeni nerambursabili, făptuitorul împreună cu complicii săi săvârșind o serie de falsuri pentru a ”scoate pe hârtie” FRESENIUS NEPHROCARE ROMÂNIA din Spitalul Municipal ORADEA, fără a se gândi vreodată că cineva își va da seama de infracțiunile săvârșite și că îl va preda PARCHETELOR că a făcut totul prin FAPTE DE CORUPȚIE!
- aceste lucrări nu erau necesare Spitalului Public cu atât mai mult cu cât CURTEA DE CONTURI a atras atenția că nu trecuseră 10 ani (perioadă de amortizare) de la precedentele lucrări capitale de infrastructură/ instalații!
- Dar, cel mai probabil numitul BOLOJAN ILIE-GAVRIL voia să dea de lucru unei anumite firme pe acești bani europeni;
- Amploarea lucrărilor nu se justifica sub nicio formă, eficiența energetică obținută urmând a se amortiza din economia de la factura de încălzire a Spitalului Municipal Oradea într-o perioadă de peste 30-40 de ani…!
- Întreg acest contract de creștere a performanței energetice a Spitalului Municipal ORADEA a fost doar o ”țeapă” de 7 milioane de euro a numitului BOLOJAN ILIE-GAVRIL din banii europeni nerambursabili!
Onorați Procurori,
Nu permiteți ca numitul BOLOJAN ILIE-GAVRIL (și complicii acestuia) să nu răspundă penal pentru faptele grave de corupție, după ce a cerut și a primit necuvenit peste 7 MILIOANE de EURO fonduri nerambursabile de la Uniunea Europeană!
Se impune ca Instituțiile abilitate să intervină de îndată prin reținerea/arestarea făptuitorilor și să se facă cercetările necesare pentru tragerea la răspundere penală a vinovaților!
Oricine altcineva, orice alt individ din Oradea/România/Uniunea Europeană care ar fi săvârșit faptele penale detaliate, cercetate și concluzionate chiar de Procurorii DNA în sarcina numitului BOLOJAN ILIE-GAVRIL , era demult condamnat cu executare!
DE CE ARE NUMITUL BOLOJAN ILIE-GAVRIL UN REGIM PREFERENȚIAL DIN PARTEA SISTEMULUI JUDICIAR ÎNCÂT NICI MĂCAR NU A FOST URMĂRIT PENAL PÂNĂ ACUM?! DE CE NUMITULUI BOLOJAN ILIE-GAVRIL NU I SE APLICĂ LEGEA PENALĂ?!
DE CE ESTE LIBER NUMITUL BOLOJAN ILIE-GAVRIL DUPĂ CE A DECLARAT ÎN FALS ELIGIBILITATEA UAT MUNICIPIUL ORADEA SUB SEMNĂTURĂ PRIVATĂ, IAR APOI A CERUT ȘI A PRIMIT PRIN FRAUDĂ PESTE 7 MILIOANE DE EURO DIN BANI EUROPENI NERAMBURSABILI,
CONSTATÂNDU-SE ASTFEL SĂVÂRȘIREA DE FAPTE PENALE GRAVE DE FRAUDARE A FONDURILOR EUROPENE NERAMBURSABILE, DE CĂTRE NUMITUL BOLOJAN ILIE-GAVRIL ȘI DEMONSTRATE DEJA DE ANI DE ZILE, NU NUMAI DE CĂTRE MINE, CI CHIAR DE PROCURORII DIRECȚIEI NAȚIONALE ANTICORUPȚIE?!
În lupta mea justițiară am scris sute de pagini pe blogul meu personal foncea.ro comunicând public probele pe care le am împotriva acestui nenorocit de făptuitor corupt BOLOJAN ILIE-GAVRIL, precum și împotriva complicilor acestuia și a corupților din sistemul sanitar, politic și chiar judiciar din Bihor.
Nu mai am niciun fel de raport cu numitul BOLOJAN ILIE-GAVRIL din luna noiembrie 2019, adică de peste 5 ani nu l-am mai întâlnit și vreau să-l mai văd doar în boxa acuzaților la Înalta Curte de Casație și Justiție când își va încasa în sfârșit anii de temniță pe care urmează a-i executa!
Nu fac acest demers nici din dușmănie, nici din invidie, în mod categoric prestația de președinte temporar afectându-i grav imaginea anterioară de lider; acum este doar un individ de care râde lumea și se miră pe el șefii Europei pe la summit-uri.
Fac prezentul demers justițiar de a-l denunța pe făptuitorul corupt BOLOJAN ILIE-GAVRIL pentru că sunt obligat în baza legii penale ca cetățean român, cunoscând faptele penale pe care acest făptuitor le-a săvârșit,
Precum și dintr-o conștiință națională și umană de a nu permite unui astfel de individ să ocupe o înaltă funcție publică, în realitate fiind doar un individ corupt care a luat prin fraudă milioane de euro din bani europeni!
Dacă numitul BOLOJAN ILIE-GAVRIL nu era PREȘEDINTE, acest DENUNȚ PENAL trebuia să-l depun la Parchetul local…Vă dați seama ce reținere de 24 de ore primea imediat numitul făptuitor BOLOJAN ILIE-GAVRIL…?!
Este un mare câștig pentru JUSTIȚIE, deloc pentru țară, ca numitul făptuitor corupt BOLOJAN ILIE-GAVRIL să fie azi la Cotroceni! Numai așa îl poate reține PARCHETUL GENERAL și judeca ÎNALTA CURTE DE CASAȚIE ȘI JUSTIȚIE!
Solicit tragerea la răspundere penală a numitului reclamat penal și reținerea/arestarea preventivă a numitului făptuitor BOLOJAN ILIE-GAVRIL, faptele penale săvârșite de acesta (și de complicii lui) și reclamate și argumentate în prezentul DENUNȚ fiind concludente pentru această cerere justă!
Numitul BOLOJAN ILIE-GAVRIL trebuie să facă pușcărie, așa cum ar face orice cetățean român dacă ar frauda 7 milioane de euro din banii europeni nerambursabili!
De asemenea se impune a se constata prejudiciul de 7 milioane de euro din bugetul ADR NORD-VEST – respectiv ca fonduri europene nerambursabile, urmând a se restitui către UE această sumă cerută și primită prin fraudă de către numitul reclamat penal, făptuitorul BOLOJAN ILIE-GAVRIL, și de complicii lui…!
Lasă un răspuns